Управлeние на имоти за краткосрочен наем
Управление на краткосрочен наем в градовете София, Пловдив, Варна и Бургас, както и за курортите по Черноморието, Пампорово и Банско.
Предимства
Краткосрочният наем е с продължителност от 1 до 30 дни и може да генерира до 30% по-висока доходност в сравнение с традиционния дългосрочен наем.
Краткосрочните наематели са туристи или пътуващи по работа, които резервират апартамент през онлайн платформи като Airbnb, Booking.com, Homes & Villas by Marriott International и други.
Основните предимства на този тип отдаване под наем са възможността собственикът да ползва имота си, когато пожелае и получаване на по-висок приход от отдаването му.
Един пакет услуги
Успешната реализация на един имот в онлайн платформите зависи не само от качеството на индивидуалните дейности, но и от тяхната последователност и синхронизация. Затова ние предлагаме един пакет от услуги, който покрива всички задължения за дейността, както и нужните законови, данъчни и административни изисквания.
- Създаване на профили в Airbnb, Booking и др.
- Поддръжка и SEO на профили
- Регистрации в ЕСТИ
- Маркетинг и реклама
- Динамично ценообразуване
- Почистване и дезинфекция
- Пране на спално бельо и кърпи
- Зареждане с консумативи
- Регистрация на гостите в системата на МТ
- Финансови отчети
- Виртуален консиерж
- 24/7 комуникация с гости
- Дигитални гидове за гости
- Счетоводство
- Данъчна оптимизация
- Поддръжка и отстраняване на дребни повреди
Допълнителни услуги
Заснемане
Професионално заснемане на имота, включително селекция и обработка. Снимките използваме за създаване на обявите и предоставяме на собствениците на имота, без ограничения за ползване.
Цена: 150лв. с ДДС
Кутия-сейф
Закупуване и монтаж на кутия-сейф за ключове – най-често срещаният метод за самонастаняване на гости.
Цена: 100лв. с ДДС
Наем на спално бельо и кърпи
Снабдяваме имота с висококачествени комплекти спално бельо и кърпи.
Цена: 75лв. с ДДС*
* Цената е за гост на година, според капацитета на апартамента.
Почистване
Първоначално почистване и подготовка на апартамента за първа резервация.
Цена: между 70лв. и 120лв. с ДДС*
* Цената варира, според квадратурата на имота.
Лично посрещане на гости
Възможно е да осигурим лично посрещане и настаняване на гости, според изискванията Ви или в определени ситуации.
Цена: 30лв. с ДДС
Условия за управление на краткосрочни наеми
Комисионата на Flat Manager е в размер на 18% без ДДС от генерирания месечен приход, след приспадане на таксите от платформите. Гостите заплащат еднократна такса почистване за всяка резервация. Предлагаме два типа договори, с цел оптимизация на дължимите данъци. Свържете се с нашия екип за безплатна консултация, относно законовите рамки, свързани с отдаването на имот под наем и кой тип договор би бил по-подходящ за Вас.
Договор за управление на имот
Подходящ за юридически или физически лица, които се осигуряват в България на максимален осигурителен праг. В този случай управляваме имота от Ваше име и за Ваша сметка. Физическите лица следва да се регистрират в Агенция по вписванията и да плащат годишен патентен данък. Не се дължи данък доход от наем, но се дължат осигуровки. Начисляваме ДДС върху всички комисиони, такси и разходи. Ежемесечните декларации при физически лица могат да се подават от нас, след упълномощаване, като услугата е включена в комисионата.
Договор за наем на имот
Подходящ за физически лица, които живеят в чужбина или се осигуряват в България под максималния осигурителен праг. Наемаме имота и го преотдаваме от наше име. Нямате никакви административни и данъчни задължения – ние плащаме данък доход за наем от Ваше име и не се дължат осигуровки. Начисляваме 9% ДДС върху стойността на нощувките и 20% ДДС върху таксите за почистване, но не начисляваме ДДС върху нашата комисиона, комисионите на платформите, разходи за почистване и поддръжка.
Първи стъпки за успешен старт
Печелете повече.
Без усилия
Flat Manager е една от малкото компании в България с опит, инфраструктура и технологии за обслужване на краткосрочни, средносрочни и дългосрочни наеми на апартаменти. Ние ще се погрижим за всичко, осигурявайки стабилно и печелившо партньорство за вас.
Колко може да изкарва имотът ми?
Често задавани въпроси
Комисионата варира от 13% (при управление на имот със средносрочен наем и резервации с продължителност над 4 седмици) до 18% (при управление на имот с краткосточен наем и резервации с продължиъелност под 30 дни).
В зависимост от вида управление, върху комисионата се начислява и ДДС.
Комисионата включва:
Реклама и маркетинг в платформите за краткосрочни наеми
Динамично ценообразуване и управление на заетостта
Обработка на резервации
Комуникация с наемателите преди, по време на и след престоя;
Осигуряване на достъп на наематели до имота, посредством метод за самонастаняване
Организация на почистване на имота, пране на спално бельо и кърпи, зареждане с консумативи
Организация на дейности, свързани с поддръжката на имота и дребни ремонти
Комисионата не включва:
Комисионите на платформите за краткосрочни наеми
Еднократна такса почистване за всеки престой – таксата се заплаща от гостите и не е част от нетния доход на имота
Наем на спално бельо и кърпи
Разходи по поддръжка и ремонтни дейности
Лично посрещане и настаняване на гости
Основен фактор за успешното отдаване на апартамент с краткосрочен наем е неговото местоположение – в идеалния случай имотът се намира в централната част на градовете, на пешеходно разстояние от повечето туристически забележителности или плажове и ски писти в курорти.
Желателно е имотът да е ремонтирани в последните 2-3 години и да изглеждат приветливо, осигурявайки основни удобства за гостите.
При средносрочен наем имотът може да бъде и в близост до райони с бизнес сгради, но е задължително да е модерно обзаведени и да разполага с кът за работа.
Ние имаме грижата да събираме плащанията от всички платформи. Всеки месец до 10-то число изпращаме подробен отчет с резервациите от предходния месец и до 15-то число Ви превеждаме печалбата, приспадайки всички разходи.
В нашия дигитален портал за клиенти можете да следите в реално време кога имотът е нает и на какви условия
Възможно е да осигурим лично посрещане и настаняване на гост в апартамента, според изискванията ви или в определени ситуации, като услугата не е включена в комисионата ни и се заплаща допълнително. Цената е 30 лв. с ДДС на резервация.
Закупуването и зареждането на следните консумативи: кафе, веро, кухненска гъба, кухненска хартия, таблетки за миялна машина, препарат за пране и др., се извършва периодично от нашите оперативни екипи. Заплаща се фиксриана сума от 20лв с ДДС на месец, като този разход се удържа при изплащане на приходите.
Всеки имот се разглежда от екипите на Marriott International и подлежи на одобрение от тях. В платформата не се приемат едностайни апартаменти, както и имоти без кухня. Всички препоръчителни изисквания от списъка с оборудване в нашето ръководство трябва да са налични, състоянието на имота – перфектно, а интериорът – от среден до висок клас. Комисионата на платформата е търговска тайна.
Ако вече разполагате с някое от гореспоменатите, ще приспаднем тяхната стойност от първоначалната такса, стига те да отговарят на изискванията ни за качество. Силно препоръчваме да използвате нашето спално бельо, тъй като излиза по-изгодно и не се занимавате с допълване на комплектите при брак или амортизация.
Опциите са две: с метод за самонастаняване (кутия-сейф за ключове, която монтираме на входа на сградата) или лично настаняване от наш служител. Личното настаняване е допълнителен разход от 30лв. с ДДС на резервация.
При управление на имот с краткосрочен или средносрочен наме единственото задължение на собственика е да заплаща редовно режийните сметки за отопление, вода, ток, интернет и кабелна телевизия.
При управление на имот с традиционен дългосрочен наем, собственикът няма никакви задължения – ние имаме ангажимет за всичко, включително плащането на сметките.
С цел по-ефективна поддръжка на имота, по своя преценка оперативните ни екипи могат да извършват някоя или всички от следните дейности, без предварително одобрение от Ваша страна и с общ месечен лимит до 60 лв. с ДДС, а именно: смяна на крушка, закупуване на допълнителна посуда, отпушване на канал, обезвъздушаване на радиатори и други дейности, които не изискват намесата на специализирани майстори. За поправка на счупени брави, извадени контакти, казанчета и други подобни дейности оперативните ни екипи ползват услугите на подизпълнители, като са задължени да Ви уведомят за стойността на посещението, в случай че надвишава сумата от 60 лв. с ДДС и да получи Вашето одобрение.
Работим с надеждни партньори, които биха могли да извършат тези дейности за вас. Свържете се с нас за повече информация.