office@flatmanager.bg | +359 (0) 875 333 000

office@flatmanager.bg
+359 (0) 875 333 000

Наръчник на Airbnb домакина: анулирана резервация и връщане на заплатени суми

мъж гледа излитащ самолет през прозорец

През изминалата година във Flat Manager отчетохме 1681 отменени резервации. Както можете да се досетите основната причина беше Covid-19.

Най-честият въпрос, който получавахме беше: „Може ли да ми върнете парите?“. В голям процент от случаите гостите бяха в правото си да получат заплатената сума обратно поради отменени полети, затворени граници и други независещи от тях обстоятелства. Имаше разбира се и други причини, които изтъкваха. Някои от тях не особено основателни, но пък креативни.

Решихме, че е полезно за вас като собственици да обясним и систематизираме кога и при какви обстоятелства трябва или може да се възвърнат средства при заплатена, но неосъществена резервация.

Допустими причини за възстановяване на средства по пътуване, изброени в политиката на Airbnb

  1. Домакинът не е ангажиран или не реагира своевременно Ако откажете резервацията на госта си в последния момент, не отговаряте на съобщенията му или не може да дадете точни инструкции за настаняване, това вероятно ще доведе до анулация на резервацията с пълно възстановяване на средствата по нея.
  2. Апартаментът не е безопасен или чист Имотът трябва да е подготвен за гостите в установения час за настаняване – сменени чаршафи, почистен, измит и зареден с необходимите консумативи.
  3. Неточно описание на имота в платформата Важно е наличните пространства и удобства, които се предлагат, да бъдат описани точно – дали стаите или част от тях се ползват и от други хора, колко е точният брой спални и легла, описаните удобства да бъдат действително налични. Описването на имота, неговото разпределение и местоположение трябва да бъдат максимално точни.
  4. Генерални проблеми по време на престоя Липсата на топла вода, неработещи основни уреди, проблеми с това да се отварят прозорците и вратите са основателни причини гостите да поискат обратно средствата си.

Настройване на политиките за анулиране

Airbnb предоставя няколко опции за политика на отмяна на резервации. Основните са:

Гъвкава

  • Безплатна анулация до 14 дни преди настаняване.
  • При резервация направена в период по-кратък от 14 дни преди настаняване, безплатна анулация за 48 часа след резервация, до 24 часа преди настаняване.
  • След това гостите могат да се откажат до 24 часа преди настаняването и да получат възстановяване на цената за нощувка и таксата за почистване, но не и таксата за обслужване на платформата.

Умерена

  • Безплатна анулация до 14 дни преди настаняване.
  • При резервация направена в период по-кратък от 14 дни преди настаняване, безплатна анулация за 48 часа след резервация, до 5 дни преди настаняване.
  • След това гостите могат да анулират до 5 дни преди настаняването и да получат възстановяване на цената за нощувка и таксата за почистване, но не и таксата за обслужване на платформата.

Стриктна

  • Безплатна анулация за 48 часа, стига гостът да се откаже поне 14 дни преди настаняването.
  • След това гостите могат да анулират до 7 дни преди настаняването и да получат 50% възстановяване на цената за нощувка и таксата за почистване, но не и таксата за обслужване на платформата.

Тъй като винаги търсим златната среда, в повечето случаи ние от Flat Manager залагаме на “Умерената” политика за анулация на резервациите.

Как Flat Manager реагира при тези ситуации

Нашият екип “Комуникация” е на разположение за гостите 24/7 и може да сте спокойни, че те са обслужени с най-голям приоритет. Когато се наложи една резервация да бъде отменена, взимаме предвид всички обективни и субективни фактори. Ръководим се от политиката за анулация, но и проявяваме разбиране към ситуацията, в която се намира гостът, който трябва да отмени пътуването си. Винаги търсим вариант, който да е справедлив както за госта, така и за Вас като собственик. Понякога предлагаме настаняване в алтернативен апартамент, който управляваме, ако Вашият е в техническа неизправност, или пък възстановяваме сумата под формата на ваучер, който гостът може да използва в бъдеще. Възможно е и частично възстановяване на сумата.

Отдавайки апартамента си при нас, може да бъдете сигурни, че винаги ще намерим решение на проблемна ситуация и ще се погрижим за имота Ви.

Свържете се с нас за повече информация и безплатна консултация!

Споделете

Related Posts