office@flatmanager.bg
+359 (0) 875 333 000

9 съвета как да сме по-продуктивни у дома (част I)

Поради необичайната ситуация в момента на повечето от нас се налага да работим изцяло от вкъщи. Разбира се, работата от вкъщи идва със своите плюсове, като един от тях е например този, че не губим време за пътуване до работното място. От друга страна обаче за много от нас все още е трудно да разпределим времето и задачите си така, че да бъдем максимално продуктивни, докато всичко се случва единствено и само в рамките на нашия дом – мястото, което обикновено свързваме със семейството, почивката и всякакви дейности от личния ни живот, където работата не присъства или поне не активно.

На пръв поглед това да организираме деня си добре изисква голяма самодисциплина, предвид всичко, което може да ни разсейва непрестанно, но всъщност, ако усвоим няколко лесни, но ефективни навика, сами ще усетим колко по-продуктивни сме и колко добре ни кара да се чувстваме това.

1. Изгради си сутрешна рутина, сходна на тази, с която започваш обичайния си работен ден

Разбира се, работата от вкъщи предоставя лукса да не пием кафето си на крак, докато се обличаме, правим закуска и още куп неща с мисълта да излезем възможно най-бързо, за да избегнем задръстването. Но дори и когато не се налага да излизаме е важно да не си губим времето и да се настроим за работа. Затова е хубаво всеки ден да се събуждаме по едно и също време и да отделяме определено време за кафе и закуска например.

Освен това е важно да не седим цял ден по пижама. Бихме били осезаемо по-продуктивни, ако си облечем дрехи, с които обикновено излизаме. Не е нужно да се обличаме официално и изцяло по начина, по който бихме отишли в офиса, а по-скоро удобно и спрямо личните ни предпочитания, но все пак облеклото допринася за цялостната атмосфера, тоест то трябва да отговаря на заниманието ни.

2. Не се разсейвай с домакински задължения

Когато сме на работното си място е лесно да не мислим за всичките домакински задължения, които трябва да бъдат свършени. Но когато работим от вкъщи е различно – те са пред очите ни постоянно. Не трябва да се разсейваме с тях, защото това пречи на работния ни процес. Затова е добре да отделяме определено време през деня за тези задачи – дали сутрин преди да започнем да работим, дали вечер преди лягане. Важното е докато работим, да не гледаме пълната мивка с мръсни чинии и през цялото време да се чувстваме сякаш имаме нещо, което трябва да свършим.

И не на последно място това се отразява на работната ни обстановка – ако около нас е мръсно или разхвърляно, няма да ни е толкова уютно и това ще се отрази на концентрацията и продуктивността ни.

3. Избери си подходящото място за работа

Да, може звучи примамливо да вършим работа, докато прекарваме целия ден в удобното си легло, особено когато навън е мрачно или студено, но това всъщност никак не ни помага да се концентрираме и да свършим задачите си.

Един от плюсовете на работата от вкъщи е това, че можем да разнообразяваме кътчето си за работа и трябва да го правим, но е добре да се придържаме към място, отредено основно за работа, където ни е приятно и уютно, можем да седнем удобно и има добра светлина.

4. Изготвяй си график и лист със задачи за всеки ден и се придържай към тях `

Независимо от факта, че можем изцяло сами да си разпределяме времето и физическите срещи отпадат, работата и задачите ни си стоят там и чакат да бъдат свършени. Ако нямаме някакъв план за деня и „to-do” лист ще вършим винаги всичко хаотично и без структура, което крие риска да не оползотворим времето си и да забравим за някои неща, които всъщност са били важни. Освен това ако предварително разпределим времето си, можем да сме толкова продуктивни, че на края на деня да сме изпълнили всичко, а всъщност да сме работили много по-малко от стандартния 8-часов работен ден.

Това беше първата порция съвети от нас. Очаквай останалите в следващите дни, а междувременно запази своя ВРЕМЕНЕН ДОМ на: https://flataway.eu/

Споделете

Related Posts