Често задавани въпроси
Комисионата варира от 13% (при управление на имот със средносрочен наем и резервации с продължителност над 4 седмици) до 18% (при управление на имот с краткосточен наем и резервации с продължиъелност под 30 дни).
В зависимост от вида управление, върху комисионата се начислява и ДДС.
Комисионата включва:
Реклама и маркетинг в платформите за краткосрочни наеми
Динамично ценообразуване и управление на заетостта
Обработка на резервации
Комуникация с наемателите преди, по време на и след престоя;
Осигуряване на достъп на наематели до имота, посредством метод за самонастаняване
Организация на почистване на имота, пране на спално бельо и кърпи, зареждане с консумативи
Организация на дейности, свързани с поддръжката на имота и дребни ремонти
Комисионата не включва:
Комисионите на платформите за краткосрочни наеми
Еднократна такса почистване за всеки престой – таксата се заплаща от гостите и не е част от нетния доход на имота
Наем на спално бельо и кърпи
Разходи по поддръжка и ремонтни дейности
Лично посрещане и настаняване на гости
Основен фактор за успешното отдаване на апартамент с краткосрочен наем е неговото местоположение – в идеалния случай имотът се намира в централната част на градовете, на пешеходно разстояние от повечето туристически забележителности или плажове и ски писти в курорти.
Желателно е имотът да е ремонтирани в последните 2-3 години и да изглеждат приветливо, осигурявайки основни удобства за гостите.
При средносрочен наем имотът може да бъде и в близост до райони с бизнес сгради, но е задължително да е модерно обзаведени и да разполага с кът за работа.
Ние имаме грижата да събираме плащанията от всички платформи. Всеки месец до 10-то число изпращаме подробен отчет с резервациите от предходния месец и до 15-то число Ви превеждаме печалбата, приспадайки всички разходи.
В нашия дигитален портал за клиенти можете да следите в реално време кога имотът е нает и на какви условия
Възможно е да осигурим лично посрещане и настаняване на гост в апартамента, според изискванията ви или в определени ситуации, като услугата не е включена в комисионата ни и се заплаща допълнително. Цената е 30 лв. с ДДС на резервация.
Закупуването и зареждането на следните консумативи: кафе, веро, кухненска гъба, кухненска хартия, таблетки за миялна машина, препарат за пране и др., се извършва периодично от нашите оперативни екипи. Заплаща се фиксриана сума от 20лв с ДДС на месец, като този разход се удържа при изплащане на приходите.
Всеки имот се разглежда от екипите на Marriott International и подлежи на одобрение от тях. В платформата не се приемат едностайни апартаменти, както и имоти без кухня. Всички препоръчителни изисквания от списъка с оборудване в нашето ръководство трябва да са налични, състоянието на имота – перфектно, а интериорът – от среден до висок клас. Комисионата на платформата е търговска тайна.
Ако вече разполагате с някое от гореспоменатите, ще приспаднем тяхната стойност от първоначалната такса, стига те да отговарят на изискванията ни за качество. Силно препоръчваме да използвате нашето спално бельо, тъй като излиза по-изгодно и не се занимавате с допълване на комплектите при брак или амортизация.
Опциите са две: с метод за самонастаняване (кутия-сейф за ключове, която монтираме на входа на сградата) или лично настаняване от наш служител. Личното настаняване е допълнителен разход от 30лв. с ДДС на резервация.
При управление на имот с краткосрочен или средносрочен наме единственото задължение на собственика е да заплаща редовно режийните сметки за отопление, вода, ток, интернет и кабелна телевизия.
При управление на имот с традиционен дългосрочен наем, собственикът няма никакви задължения – ние имаме ангажимет за всичко, включително плащането на сметките.
С цел по-ефективна поддръжка на имота, по своя преценка оперативните ни екипи могат да извършват някоя или всички от следните дейности, без предварително одобрение от Ваша страна и с общ месечен лимит до 60 лв. с ДДС, а именно: смяна на крушка, закупуване на допълнителна посуда, отпушване на канал, обезвъздушаване на радиатори и други дейности, които не изискват намесата на специализирани майстори. За поправка на счупени брави, извадени контакти, казанчета и други подобни дейности оперативните ни екипи ползват услугите на подизпълнители, като са задължени да Ви уведомят за стойността на посещението, в случай че надвишава сумата от 60 лв. с ДДС и да получи Вашето одобрение.
Работим с надеждни партньори, които биха могли да извършат тези дейности за вас. Свържете се с нас за повече информация.