02/09/2017

Ефектът Ryanair

ефектът Ryanair

10,604,396

е броят чужденци посетили България през 2016 година според данни на Националния Статистически Институт. Това представлява ръст от 13% спрямо 2015, но този рекорд няма да се задържи, а виновникът за това е нискотарифната компания Ryanair.

През октомври 2016 авиокомпанията пуска 21 нови дестинации до България от цяла Европа на промоционални цени. Оказва се, че едно френско семейство може да се сдобие с двупосочни билети до София на цената на един обяд в местното брасери. Това е началото на ефекта Ryanair.

Срещнахме се с нашите приятели от Асоциация 365 (Sofia Free Tour) и те ни разказаха как традиционно август месец е най-силен за туристите, но през 2016 и октомври, и ноември, и декември гидовете на чудесната неправителствена организация са били по-заети отколкото през август. На въпроса как очакват да се развие 2017 отговориха еднозначно – рекордно.

Данните потвърждават очакванията на Асоциация 365 и ефекта Ryanair. През януари 2017 България е посетена от 454,634 чуждестранни граждани, а за същия период през 2016 броят е 410,085. Двойно по-голям е ръстът за месец февруари: +20.5%. Сега всички се подготвят трескаво за летния сезон, който се очаква да счупи всички рекорди по посещаемост както по Черноморието, така и в София и Пловдив.

Къде отсядат всички тези хора?

Легловата база в България е ограничена и ще бъде препълнена през лятото.

Това твърдение може да ви се струва невярно, но нека погледнем данните за София и Пловдив. Според НСИ броят легла в места за настаняване в столицата през октомври 2016 е бил 11,763, а в Пловдив – 8,972. В този месец страната ни е била посетена от 678,576 чуждестранни граждани, които не са дошли на ски или море. Досещате ли се къде отсядат много от тези хора?

Airbnb.

envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram