08/03/2019

Безопасно ли е да отдаваме имота си в Airbnb? 10 съвета как да ограничим рисковете максимално

апартамент, който се отдава за airbnb

През последните години туристическите тенденции, повлияни от идеите за споделена икономика, се засилват с бързи темпове и Airbnb имотите и краткосрочното отдаване под наем като алтернатива на хотелите не подминават и България. Крие ли обаче рискове краткосрочното отдаване на апартамент под наем в Airbnb и как да се предпазим от тях?

Все повече собственици предпочитат да отдават имота си краткосрочно поради ред причини, които се изтъкват като предимства при този вид наеми: по-високи доходи от традиционния, дългосрочен вариант; гъвкавост при ценообразуването според заетостта, сезонността; използване на апартамента от собственика за лични нужди; частично отдаване на имота под наем (само стая) в Airbnb и други. Всички тези позитиви обаче крият определени рискове за собствениците и често са причина те да не прибегнат до този вариант в крайна сметка и да заложат на сигурното.

Turning your home into a hotel is an endeavor that unfortunately cannot be completely hassle-free and guarantee absolute security for every booking and from every guest. However, there are various preventive measures you can take and ways to minimize the risks and prevent possible damage and unpleasant guests in your home. As experts in this field, let us introduce you to them in a little more detail:

1. Inform yourself about your guests

Подбирайте вашите гости, според това колко надежден изглежда техният профил. Можете да се опитате да разучите повече за тях относно целта на тяхното пътуване – колко и какви хора ще отсядат, да проучите профилите им в социални мрежи, за да разберете до колко са легитимни. Ако акаунтът е новосъздаден и няма естествено изглеждаща профилна снимка, това веднага трябва да ви алармира, че нещо не изглежда наред. Една от най-полезните функции на отдаването на апартамент чрез Airbnb е, че Airbnb ви позволява да разгледате и отзиви, които други собственици са оставяли за тези гости от престой в техни апартаменти. Ако нещо ви се струва съмнително просто не поемайте излишния риск.

2. Communicate with them

Когато гостите ви изпратят запитване опитайте се да изкопчите по-лична информация за тях – откъде са, с кого ще пътуват (ако не са сами), защо са избрали вашия апартамент, имат ли специални изисквания (за дете например) и ще можете ли да ги удовлетворите. Опитайте се да създадете по-лична връзка със самия гост – все пак това е един от първоначалните принципи на отдаването на апартамент чрез Airbnb. Някои гости очакват собствениците да общуват с тях и да са наблизо за всеки техен въпрос. Други предпочитат спокойствието и никой да не ги притеснява излишно. Разяснете с гостите си какви са техните очаквания и какво реално можете да им предложите, за да няма разочаровани.

3. Stick to the rules

Airbnb strives to always ensure the safety of both guests and owners. In order for this to be possible, the rules must be followed on both sides, namely one of the main ones is that communication takes place only and only through the official platform in writing. In this way, the communication is documented and can be traced by Airbnb if for some reason there is a discrepancy between the guest and the owner and the platform has to act as an arbiter in the dispute between the two parties. Avoid using mobile messaging through WhatsApp, Viber, social networks and others to discuss any matters with the guest. Do not agree to additional arrangements related to payment in hand, additional requirements and the like. Use the contact phone only in extreme cases and in case of urgent need.

4. Insure your home

Въпреки че политиката за отдаване на апартамент чрез Airbnb покрива собствениците със insurance до 1 милион долара, не разчитайте само на нея. Все пак всичко се случва – например при наводнение, в което гостът може да няма никаква вина е добре да сте осигурени. Направете собствена застраховка на недвижимото си имущество – на българския пазар в момента се предлагат застраховки за дома с премии от около 50 до 200 лв. на година с различни покрития, включващи кражба, пожар, наводнение както и наем за алтернативно настаняване. Не забравяйте, че застраховката на отдаването под наем в Airbnb не покрива щети на вещи в апартамента.

5. Deposit

Require a deposit from guests in case of damages, especially if you are not able to ascertain damages immediately after each guest's departure. This is the surest way to have the peace of mind that if something happens you will be able to cover at least some of them. In case of damage, you can use "Airbnb Resolution Center” където да изискате тя да бъде платена от страна на госта. Ако той е съгласен със сумата и признае вината си ще бъдете обезщетени. Ако има несъгласие между двете страни след отдаването на апартамент чрез Airbnb, самата платформа има правото да вземе крайно решение. Запазете всякакви доказателства като снимка на щетата, платежни документи по нейното отстраняване и други, които биха били в полза в такъв случай.

6. Equip your property properly

Remove all valuables and items of sentimental value that you would not be able to get back even if the damage is paid. Video game consoles, a home theater system, an expensive vase or painting would make your home more attractive to guests, but also much more prone to accidents. Leave a fire extinguisher, a first aid kit and a smoke detector in your home - it is better that they never come into use, but it is important that they are available because they would save possible bigger damage. These three things are one of the basic requirements of Flat Manager for every apartment we manage.

7. Method of self-accommodation

This method gives you the freedom not to waste unnecessary time in accommodating guests or for example if you want to have no personal contact with them. This option is also preferred by guests, as they do not have to arrange with you where and how to meet to hand over the keys and check them in. If you use this method, however, it is strongly recommended that you periodically change the access codes to the box or lock. There are also more modern ways to check in with code locks. With them, the advantage is that you can change the codes often and be even more sure that a previous guest will not "visit" you again.

8. Set clear requirements and rules

Let guests know what the rules are for using your home, both in the listing itself before they reserve, and in the home itself. Post a clear list of dos and don'ts, such as no noise between 2 and 4 in the afternoon and after 10 at night, no parties allowed, no pets and no smoking. However, this in your home and your guests should respect this. Also leave useful information with emergency numbers for local authorities.

9. Notify your neighbors

Although, in most cases, the neighbors often turn out to be staunch opponents of this block apartment being rented out to unknown "hippies" who will be banging and banging their suitcases every day while they enjoy their afternoon nap, if you have cool and open-minded neighbors, ask them to keep an eye out for suspicious guests and let you know if there's a problem.

10. Security System

If you live far away - outside the city or country where you are renting out your property and do not have direct access to it, you can take the next level of safety and install a security system that includes remote access control, cameras at the entrance and exterior, motion sensors etc. This would give you more peace of mind if you are a remote renter.

Ако последната стъпка вече ви се струва малко прекалена (както и на самите нас!) и почвате да се отказвате от идеята за краткосрочно отдаване на апартамент под наем в Airbnb, можете да доверите управлението на имота си на професионалния екип на Flat Manager. We are we care as much as possible for your home to look as it did when you handed it over to us. We are checking every apartment periodically, we work with self-accommodation method, we notify the owners for damages and immediately if necessary we file a claim to the guest via Airbnb at your expense. We keep in touch with the guests 24 hours a day and we are always welcome при спешни случаи. Запознайте се по-подробно с нашите услуги и се contact us For more information!

екипът на Флат Мениджър

Part of our smiling team that is constantly growing!

envelopephone
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram